Challenges Cup: vlogger Jill speelt voor Dierenbescherming
Acht bekende Nederlandse YouTubers doen vanaf 6 november mee aan de gloednieuwe online spelshow 'Challenges Cup'. In dit programma van Endemol Shine (in samenwerking met Nationale Postcode Loterij en Cinemates) spelen de vloggers elk mee voor een goed doel. Jill van Dooren doet mee voor de Dierenbescherming.

Challenges Cup
Gedurende vijf maanden gaan acht vloggers de strijd met elkaar aan door video’s te publiceren waarin ze opdrachten doen gebaseerd op bekende online challenges, zoals ‘Face Swap Wie Ben Ik Challenge’ of ‘SoundHound Karaoke Challenge’. In totaal komen er zestig video’s online te staan en de vlogger die aan het eind de meeste punten heeft verdiend, wint een mooi geldbedrag voor het goede doel dat hij of zij steunt. Jill van Dooren zet zich zodoende in voor de Dierenbescherming.
Croco Jill
Maar wie is Jill dan eigenlijk? Op haar eigen YouTube-kanaal Croco Jill heeft Jill momenteel 376.371 volgers en meer dan 112 miljoen views. Ze publiceert wekelijks drie vlogs over lifestyle, beauty en mode en vertelt over de meest uiteenlopende onderwerpen. Jill bezoekt evenementen, bespreekt recensies, zet haar hondje Pip in de spotlights en doet mee aan allerlei online challenges. De komende maanden zal zij zich op de Dierenbescherming storten en zoveel mogelijk punten scoren. Dat ze een groot hart voor dieren heeft, blijkt uit eerdere vlogs waarin ze bijvoorbeeld Dierenbeschermingscentrum Amersfoort in het zonnetje zet.
(foto: Challenges Cup)