Dierenbescherming wint extra prijs vakjury NRC Charity Awards

De Dierenbescherming is op dinsdag 29 augustus in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de NRC Charity Awards met de advertentie: 'Op slot, hond eruit'. De prijs, de extra prijs vakjury NRC Charity Awards 2017, bestaat uit een billboard op nrc.nl ter waarde van 12.500,- euro. We feliciteren Dierenrechtenorganisatie Bite Back die de eerste prijs ontving voor een advertentie waarin het woord ‘hanenpap’ werd uitgebeeld in letters van gehakt.
Dierenbescherming wint extra prijs vakjury NRC Charity Awards
Brandmanager Dierenbescherming Marjolein de Graaf: "Het is fantastisch dat NRC dit doet voor goede doelen en ze op deze manier een podium biedt. Uiteraard wil ik Marlou Wirken bedanken voor haar inmiddels 'Award winning' ontwerp. Dankzij de aandacht hiervoor hebben weer meer mensen de boodschap meegekregen dat een hond bij warm weer niet in de auto achtergelaten moet worden".

Waarschuwing

De Dierenbescherming waarschuwt er elk jaar opnieuw voor: laat je hond bij warm weer nooit achter in de auto, ook niet voor heel even. Honden hebben geen zweetklieren zoals mensen en kunnen hun warmte moeilijk kwijt. Ze lopen daarom risico op een hitteshock met de dood tot gevolg. Dit kan zelfs gebeuren wanneer de auto in de schaduw geparkeerd staat. Met deze advertentie, die inmiddels ook als echt bord bestaat, willen we mensen hier nog meer bewust van maken.

Onze Brandmanager Marjolein de Graaf en ontwerpster van het bord, Marlou Wirken, namen de 'Extra prijs vakjury' in ontvangst.

Andere winnaars NRC Charity Awards

De jury kende de tweede plaats toe aan Foodwatch, en de Wildlife Justice Commission eindigde op de derde plek. Foodwatch was daarnaast de favoriet van ruim 15.000 stemmers voor de publieksprijs. Bekijk alle genomineerde advertenties op nrccharityawards.nl.