Dierenbescherming wint publieksprijs NRC Charity Award

Vanmiddag werden de prijzen van de NRC Charity Awards bekend gemaakt. De Dierenbescherming lanceerde najaar 2013 de zwerfkattencampagne, een zeer succesvolle campagne waarbij het draaide om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen tegen het afschieten van zwerfkatten. En dat lukte: de Tweede Kamer besloot dat zwerfkatten niet meer mochten worden afgeschoten.
Dierenwelzijn
Dit jaar bestonden de NRC Charity Award uit acht prijzen (vakjury- en publieksprijzen) in vier categorieën, te weten Dierenwelzijn, Hulpverlening, Natuur & Milieu, Maatschappij en Welzijn. Zowel de vakjury- als de publieksprijs bestaat uit een grote full-colour advertentie in NRC Handelsblad en/of nrc.next. Strategie, concept en creatie van de zwerfkattencampagne ligt bij Kitty&Co.
De Dierenbescherming wil iedereen bedanken die zijn of haar stem op de Dierenbescherming heeft uitgebracht. Bedankt dat jullie dit succes mogelijk hebben gemaakt!