Uitnodiging aan McDonald’s

Erwin Dito, directeur Marketing bij McDonald’s, vindt het ‘moeilijk te beoordelen’ of de plofkippen van de fastfoodketen een even goed leven hebben als kippen met 1 ster Beter Leven van de Dierenbescherming. Hij deed zijn opmerkelijke uitspraak onlangs in een interview met Adformatie.

Uitnodiging aan McDonald’s

De Dierenbescherming helpt Dito graag een handje om zijn oordeelsvermogen aan te scherpen en nodigt hem van harte uit om een bezoek te brengen aan één van de ruim 100 pluimveebedrijven met 1 ster Beter Leven keurmerk.

De Dierenbescherming vindt het namelijk helemaal niet moeilijk om het welzijn van plofkippen te beoordelen en betitelt de uitspraak van deze marketingdirecteur als onzin. "Een plofkip heeft door zijn snelle groei allerlei gezondheids- en welzijnsproblemen: hij is te zwaar om op zijn poten te staan, wat leidt tot kreupelheid en andere pootproblemen. Ook al zou je zo’n kip houden in een Hilton hotel, hij blijft kampen met een slechte gezondheid," aldus Femke-Fleur Lamkamp, directeur Dierenbescherming.

Dierenleed voor lief

Onder het mom van milieu, blijft McDonald’s plofkippen gebruiken en neemt het dierenleed voor lief. Met een goedkope prijs voor kipnuggets zijn de kippen de dupe. De Dierenbescherming laat McDonald’s graag zien hoe het ook anders kan en nodigt hem uit op de boerderij.

Bekijk hier onze uitnodiging aan McDonald’s