Pop-up restaurant Purr

Het pop-up restaurant Purr van chef-kok Adrian Zarzo in Eindhoven blijkt een publiciteitsstunt. De gasten werden niet ontvangen in een restaurant, maar in dierenopvangcentrum De Doornakker, waar ze een asielkat als tafelgast kregen.

Met deze eenmalig actie willen we het publiek wijzen op het belang van een goede match tussen huisdier en baasje. Mensen kiezen een kat namelijk vaker op basis van uiterlijk dan karakter. Het gevolg is dat katten regelmatig worden teruggebracht naar het asiel. 

Chef-kok Adrian Zarzo

De gasten die dachten te gaan dineren in het pop-up restaurant van chef-kok Adrian Zarzo, waren in werkelijkheid onderdeel van een 'Meet Your Match'- experiment. Op basis van leefsituatie en karaktereigenschappen werden ze met een kat gematcht. Ondanks, of misschien wel dankzij, deze onverwachte wending, werd het voor zowel gasten als asielkatten een avond om nooit te vergeten. Met bovendien een mooie afloop: drie van de acht katten hebben een nieuw thuis gevonden bij gasten van de avond.

Meet Your Match

De Dierenbescherming werkt al jaren met de 'Meet Your Match'-methode, die inzicht biedt in de persoonlijkheden van asielkatten. Met een vragenformulier worden ook de levensstijl en wensen van toekomstige eigenaren in kaart gebracht. Als huisdieren en baasjes een goede match vormen, is de kans veel kleiner dat dieren na verloop van tijd weer naar het asiel worden gebracht.

Belangeloze inzet

Reclamebureau Fama Volat heeft in samenwerking met de Dierenbescherming de stunt uitgevoerd om dit belangrijke onderwerp op de kaart te zetten. Zowel Fama Volat als chef-kok Adrian Zarzo waren bereid zich belangeloos in te zetten.