Ook is niet van alle dieren die binnengebracht worden de precieze herkomst bekend. Het kan dus zo zijn dat een vermist dier wel in ons asiel wordt binnengebracht, maar niet op de website staat. Is je huisdier vermist? Neem altijd even contact met ons op.
Mijn Dier is zoek
Staat jouw dier niet tussen de gevonden dieren en is hij ook niet bij ons gebracht? Meld hem dan als vermist aan op Amivedi en lees onze zoektips.
Chippen en registreren
Heeft jouw dier een chip, check dan op www.chipnummer.nl of je dier goed geregistreerd staat. Wij adviseren je zo snel mogelijk het dier als vermist op te geven bij de dierenambulance in je buurt, om zo onnodige kosten te voorkomen als hij toch opgehaald wordt.
Belangrijk om te weten
Dieren die in ons asiel worden binnengebracht, komen de eerste veertien dagen niet in aanmerking voor herplaatsing. Deze periode is bij wet vastgelegd. Na twee weken gaan we op zoek naar een nieuw baasje. Omdat we niet kunnen garanderen dat ons asiel of asielen in de buurt binnengebrachte dieren altijd kunnen matchen met een vermistmelding, raden we aan om zelf periodiek te informeren of een vermist dier misschien in het asiel is binnengebracht. Dit om te voorkomen dat uw vermiste dier onverhoopt wordt geplaatst bij een nieuw baasje.

Amivedi
Je kan ook informeren bij het centrale nummer van Amivedi: 0900-2648334. Is jouw gevonden dier niet bekend bij Amivedi, dan kun je contact opnemen met de dierenambulance uit jouw gemeente. Dit geldt ook als je een gewond dier gevonden hebt. Voor Zuidwolde bel je Dierenambulance Groningen: 050 - 57 91 909.