89 goede doelen informeren over nalaten

5 december 2017

Tweederde van de Nederlanders overweegt na te laten aan een goed doel, maar het blijft een moeilijk gespreksonderwerp. Zo blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau The Choice onder ruim 1500 Nederlanders van 30 jaar en ouder. 89 samenwerkerende goede doelen, waaronder de Dierenbescherming, starten daarom een publiekscampagne om mensen te motiveren en te inspireren het gesprek aan te gaan.

"We zien dat steeds meer mensen een deel van hun nalatenschap schenken aan een goed doel", zegt Mischa Stubenitsky, woordvoerder van de samenwerkende goede doelen. "Het is een mooie manier om wat jij belangijk vindt tijdens je leven een vervolg te kunnen geven als je er zelf niet meer bent."

Nalaten aan een goed doel

Uit het onderzoek van The Choice blijkt dan ook dat 64% van de ondervraagden de wens heeft na te laten aan een goed doel. Om het onderwerp beter bespreekbaar te maken hebben de 89 erkende goede doelen een publiekscampagne gelanceerd. Via een televisiecommercial en de website toegift.nl worden mensen geïnspireerd hun motieven en wensen over hun nalatenschap te bespreken met familie en vrienden.


De Dierenbescherming en toegift.nl

Voor de één is gezondheid, kunst of onderwijs een belangrijk thema en voor de ander is dat dierenwelzijn. Ook de Dierenbescherming doet mee aan de publiekscampagne. Mensen die ervoor kiezen om de Dierenbescherming op te nemen in hun testament, laten daarmee hun liefdevolle zorg voor dieren voortleven en dragen ook in de toekomst bij aan een beter dierenwelzijn. Bekijk hier de Dierenbeschermingspagina van toegift.nl.