Hoe werken wij nu precies?

Naar aanleiding van de commotie die is ontstaan rondom een andere Dierenambulance in de regio, leggen wij graag wat van onze werkzaamheden uit bij zieke of gewonde dieren.

Hoe werken wij nu precies?

Als wij een gewond of ziek huisdier ophalen, die een dierenarts nodig heeft, dan zullen wij altijd zoveel mogelijk proberen de kosten uit te sparen totdat wij de eigenaar hebben gevonden. Hiervoor zetten wij het huisdier op Facebook en Amivedi. Als een dier gechipt en geregistreerd is, dan is dat meestal snel klaar. Is dat niet het geval, dan moeten wij beslissingen gaan nemen en lopen soms de kosten helaas wat op. Wij doen dan wat het beste is voor een dier. Dat betekent, dat wanneer een eigenaar zich meldt, dat die de rekening van de dierenarts krijgt. Logisch, want als eigenaar ben je verantwoordelijk voor je dier. Je hebt immers een zorgplicht.

Slechts 30,50 van die rekening komt van ons af, dat is onze ritprijs. Dit leidt af en toe wel tot discussies, want een eigenaar heeft geen opdracht gegeven. Klopt, maar het dier had wél acute hulp nodig van een dierenarts. Hij kon niet op de straat blijven liggen. Daar zijn wij als Dierenambulance niet voor. Dus; een eigenaar is te allen tijde verantwoordelijk voor de kosten van zijn eigen dier. Helaas zijn dierenartsen buiten het spreekuur om soms erg duur (begrijpelijk, ook zij maken al genoeg uren); waardoor de kosten soms al gauw oplopen. Wij kunnen het dan niet mooier maken dan het is.

Halen wij wilde dieren op, dan vragen wij nooit om een bijdrage. Die is natuurlijk altijd welkom 😁. Maar we zullen er nooit om vragen.

Dit is een beetje hoe wij werken bij zieke of gewonde dieren waar wij een melding van krijgen.