Tv-spot Chip de kat genomineerd voor Gouden Loeki

We zijn zo trots als een pauw, omdat we genomineerd zijn voor de Ster Gouden Loeki 2022 van het derde kwartaal. Onze tv-spot van Chip de kat, gemaakt door reclamebureau Here is door een onafhankelijk publiekspanel van GfK samen met negen andere tv-spots gekozen.

Tv-spot Chip de kat genomineerd voor Gouden Loeki

Elk kwartaal kiest dit panel de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 50% bepaald door het publiekspanel en voor 50% door het Nederlands publiek.

Bewustwordingscampagne

De campagne van Chip de kat draait om het belang van het chippen van katten. In de campagne maken we kennis met met Chip de kat. Hij heeft slim personeel dat ervoor gezorgd heeft dat Chip gechipt is. Hij zit het liefst binnen. Maar als hij toch eens op avontuur gaat en verdwaalt, dan is de kans heel groot dat alles weer goedkomt. Jaarlijks raken er in ons land ongeveer 62.500 katten zoek, waarvan de Dierenbescherming er ongeveer 6500 zwervend aantreft en opvangt. De meeste van deze katten zijn niet gechipt of de registratie klopt niet. Door het ontbreken van een chip of goede registratie kunnen we maar liefst 83% van de katten niet herenigen met hun baasje.

Voor honden geldt een chipplicht en dat merken we: 93% van de honden kan zo weer terug naar huis. De Dierenbescherming is van mening dat het chippen van katten ook verplicht moet worden, maar zolang dat nog niet zo is roepen we alle (potentiële) kattenbezitters op: Chip de kat!

Chip de kat

Jaarlijks vangen we ruim duizenden verdwaalde katten op, waarvan we het grootste deel niet kunnen herenigen met de eigenaar omdat ze niet gechipt of goed geregistreerd zijn. Voorkom verdriet en chip je kat

Check je chip