Belangrijke nummers

Contact opnemen en adres

Heb je na je bezoek aan onze website nog vragen? Raadpleeg dan onze veelgestelde vragen. Kijk hieronder voor manieren om contact op te nemen, ons adres en meer.

Dier in nood?

Zie je een dier in nood, wil je dierenleed melden of een situatie rondom dierenleed bespreken, bel dan het telefoonnummer 144.

  • Ma t/m za: 8:00-18:30 uur
  • Zo: 9:30-18:30 uur

De Dierenbescherming kan zelf geen meldingen aannemen. Op deze pagina lees je meer over het melden van dierenleed.

  • Jong vogeltje gevongen?

    Ieder jaar weer zorgt het voorjaar voor veel verwarring: als je een jong vogeltje hebt gevonden, wanneer bel je dan wel de dierenambulance of vogelopvang? En wanneer niet?

    Lees verder

  • Zieke of dode vogel gevonden?

    Bel 144 als het dier nog leeft, om een melding te kunnen doen bij een dierenambulance of informatie te krijgen.

    Op de site van de Rijksoverheid wordt uitgelegd wat de bedoeling is als het dier al dood is.

    Meer tips

Contactformulier

Als je bij onze veelgestelde vragen niet het juiste antwoord vindt, kun je contact opnemen met Service & Informatie via 088 81 13 000, of via het contactformulier. Service & Informatie is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur.

Wijziging doorgeven

Wil je een wijziging in je lidmaatschap doorgeven? Neem dan contact op met Service & Informatie via 088 81 13 000. Als er iets verandert in je contact- of persoonsgegevens kun je hetzelfde nummer bellen, of dit via het wijzigingsformulier doorgeven.

Donatie overmaken

Een donatie overmaken kan op rekeningnummer NL 05 INGB 0003 9631 56 ten name van de Dierenbescherming. Wil je zo vriendelijk zijn om bij de omschrijving je postcode, huisnummer en de eventuele aanleiding voor de gift te vermelden?

Contact adres gegevens contact opnemen

Meldingen van dierenleed kun je alleen telefonisch doorgeven via het meldnummer 144! De Dierenbescherming kan zelf geen meldingen aannemen.

Klacht

Als je een officiële klacht over de Dierenbescherming wilt indienen bij het Bestuur van de Dierenbescherming, dan kun je ons klachtenformulier invullen. Klachten worden afgehandeld volgens het Klachten- en geschillenreglement Dierenbescherming.

Integriteit

Integriteit is een uitermate belangrijk en zeer actueel thema, zowel binnen organisaties als in de maatschappij. Nog meer dan voor andere organisaties geldt voor een goed doel dat integriteit onlosmakelijk verbonden moet zijn met de identiteit van de organisatie. Als goededoelenorganisatie staan wij immers voor waarden als betrouwbaar en integer. Dit mag ook van ons worden verwacht. Heb je toch een vermoeden van of een schending van integriteit waargenomen? Dan kan je dat melden bij het meldpunt integriteit.

  • Medewerkers en vrijwilligers kunnen de contactgegevens vinden via het intranet.
  • Andere mensen die integriteitsschending vermoeden, kunnen dat via ons klachtenformulier doorgeven.

Adres

Dierenbescherming (Kantoor Den Haag)
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag

Postbus 85980,
2508 CR Den Haag

KVK: 40407319
T 088 81 13 000


Stichting Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming

Postbus 84051
2508 AB Den Haag
KvK: 41193523

Meldingen van dierenleed kun je alleen telefonisch doorgeven via het meldnummer 144! De Dierenbescherming kan zelf geen meldingen aannemen.